SECUREVIEW

Misyon


Kıbrıs Batı Üniversitesi, Ulusal ve uluslararası düzeyde, bilime, sanatsal üretime ve teknolojik yeniliklere katkı sağlayacak,disiplinler arası yaklaşımlara açık, kendine güvenen, özgür düşünce ışığında toplumsal sorumluluk bilincine sahip,öğrenciler ve akademik kadrolar ile topluma hizmet sunmayı görev edinmiştir.


Vizyon


Üniversitemiz, farklılıklara ve inançlara saygılı, özgürlükçü ve katılımcı bir kurum kültürü ile ülkemiz insanının ihtiyaçlarına duyarlı, yenilikçi, disiplinler arası bir eğitim tasarımı ile akademik faaliyetlerde bulunacaktır. Bu kapsamda üretilen bilgi, öncelikle, öğrencilerimizin Dünya standartlarında bir eğitim alarak mezun olmalarını ve mesleki kariyerlerinde Dünyanın her yerinde rekabet edebilecek bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlayacaktır.


Prof. Dr. İzzet BOZKURT

Kıbrıs Batı Üniversitesi

Üniversite Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım…


Sevgili öğrenciler,

Üniversite eğitimi yakın gelecekte hızlı bir değişim ve dönüşüm döneminden geçecektir, ortaya çıkan bu yeni duruma uyum sağlamak diğer sektörlerdeki rekabetin de yönünü belirleyecektir. Yirmi birinci yüzyılın yarattığı yenidünya düzeni, hızlı bir şekilde ilerleyen teknolojik gelişmeler, eğitime yönelik yeni yaklaşımların ve uygulamaların da farklı perspektiflerden hayata geçirilmesine imkân sağlamıştır. Tüm sektörlerde gördüğümüz değişim ve dönüşüm, yükseköğrenimde de gerçekleşecektir. Rekabet şartlarının zorlaştığı ve bilginin çok daha değerli hale geldiği günümüzde, eğitimle edinilen bilginin kullanılması ve dönüştürülmesi temel bir arayış olarak karşımıza çıkarken bu bilgiyi kullanacak insan kaynağının, yetenek yönetimi kapsamında kazanacağı yetkinlikler ile daha da değerli bir hale geleceği yadsınmaz bir gerçektir.

Yükseköğretim sistemi ve üniversitelerin bu sistemdeki konumlarına bakınca yüzlerce yıllık bilgiyi ve araştırmayı üretip katma değer yaratarak günümüz refahını ve onun altyapısını oluşturan bilimi ve teknolojiyi oluşturdukları görülmektedir. Bu açıdan bakıldığında, sisteme yeni katılan üniversitelerin, binlerce yıllık üniversite kültürü ve bilimsel araştırma geleneğinin dinamik temsilcileri olarak yükseköğretim zincirine eklendikleri görülmektedir. Yeni üniversiteler, akademik araştırma ve bilimsel geleneğin bir parçası olarak yılların birikimine eklenirken daha genç, daha esnek daha teknolojik yapıları ile ön plana çıkmaktadırlar. Kıbrıs Batı Üniversitesi 2015 yılında kurulmuş ve 2018-2019 eğitim öğretim yılında ilk öğrencilerini kabul ederek yükseköğretim sistemindeki yerini alıyor. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde, Gazi Magosa’daki ilk yerleşkesi kentin merkezinde yer almasından dolayı butik bir şehir üniversitesi olarak hizmet vermeye başlıyor. Aynı şehirde ve merkezdeki yeni kampüs inşaatı ise çok kısa bir zamanda tamamlanacaktır.

Kıbrıs Batı Üniversitesi, genç ve dinamik bir şehir üniversitesi olarak, binlerce yıllık bilimsel geleneğin iddialı bir temsilcisi ve aynı zamanda benzersiz eğitim ve öğretim modeli ile fark yaratmayı amaçlıyor. “Kıbrıs Batı Üniversitesi, Yetkinlik Kazandırır” mottosu ile yola çıkılırken, geleneksel üniversite eğitimine biraz da meydan okuyan, çağın gerektirdiği mesleki bilgi ve donatıların yan ısıra pek çok yetkinliğin öğrencilere kazandırılmasının da gerekliliğine vurgu yapmak istiyoruz. Kıbrıs Batı Üniversitesi, temel eğitim ve öğretim stratejisini, mezunlarına dünyanın her yerinde iş bulabilecekleri, küresel rekabet ortamında onları bütün rakiplerinden farklılaştırarak ve ön plana çıkmalarını sağlayacak yetkinlikler kazandırma ilkesine dayandırmaktadır.

Değerlerimiz


Kıbrıs Batı Üniversitesi’nin temel değerleri, inançlara ve farklılıklara saygılı, özgürlükçü, katılımcı ve proje bazlı bilgi üretimi ile toplumsal refaha katkı koymaktır.

Kıbrıs Batı Üniversitesi, bütün sosyal paydaşları ile olan ilişkisinde, şeffaf ve hesap verebilir, saygılı, esnek ve çift yönlü iletişimi benimser.

Kıbrıs Batı Üniversitesi, zamanı ve şartları ne olursa olsun, siyasi ve ekonomik her türlü baskı karşısında eğitim ve öğretim faaliyetlerinin bağımsızlığını ve özerkliğini savunarak, bilimin ve teknolojinin üstünlüğünü savunur.

Kıbrıs Batı Üniversitesi, yaratıcılık, öğrenme ve keşfetmeyi destekleyen, kültürel farklılıkları zenginlik sayan, bu anlamda uluslararası öğrenci ve öğretim üyelerinin birlikte çalışıp üretebilecekleri ortamları hazırlar.

Kıbrıs Batı Üniversitesi Öğrencileri, kendi sosyal çevreleri ile ilişkilerinde, günümüz dünyasının karmaşık yapısı ve sorunları ile baş etmeyi öğrenirken pozitif bilimin ışığında ve geleneksel değerlerin farkında olarak mesleki bilgi ve beceri kazanırlar.

Eğitime Bakış Açımız


Dünyanın içine düştüğü ekonomik bunalımdan çıkmasını sağlayacak olan, devletler veya büyük şirketler değil, girişimciler olacak. Ama başarılı bir girişimci olabilmek için de öğrencinin kendisini eğitmesi ve farklılaştırması gerekiyor.

Her üniversite mezununun iş peşinde olduğunu düşünmemek gerekir. Hatta, üniversite mezunlarının hiç olmazsa bir kısmı iş aramak yerine başkalarına iş alanı yaratacak girişimlerin peşinde olacak.

Üniversite eğitiminin hedefi iş bulmak veya iş kurmak değil, öğrencinin hakikati aramasına, kişisel gelişimine, potansiyeline erişimine yardımcı olmak ve önünde yeni ufuklar açmaktır.


Neden Kıbrıs Batı Üniversitesi


İçerik Yerine Yetkinliklere Vurgu Yapan Eğitim

• Öğrenme ve İnovasyon Yetkinlikleri; Yaratıcılık, analitik düşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği.

• Bilgi Medya ve Teknoloji Yetkinlikleri; Bilgi okur yazarlığı, medya okuryazarlığı, bilişim ve iletişim teknolojileri okur yazarlığı.

• Yaşam ve Kariyer yetkinlikleri; Esneklik, uyum sağlayabilirlik, inisiyatif alma ve öz yönlendirme.

• Sosyal ve Kültüre Yetkinlikler; üretkenlik ve hesap verebilirlik, liderlik ve sorumluluk


Gerçek Yaşama ve Sektöre Odaklı Bir Eğitim

• İş dünyası ve öğrenciler, gerçek yaşama daha yakın bir eğitim istiyor.

• Üniversitelerde staj ve projelere daha fazla vurgu yapılmasını, çalışma yaşamı ile eğitimi harmanlayan co - op programlarının sayılarının arttırılması gerekiyor.


Uluslararasılaştırılmış Eğitim

• Küresel dünyada uluslar arası deneyinin önem kazanması ve öğrenci mobilitesinin artacak olması, üniversiteleri yurtdışı kurum kuruluş ve diğer üniversiteler ile çok yoğun karşılıklı kazan-kazan ilkesine bağlı olacak yeni ilişkiler oluşturmasını gerekli kılmaktadır.

• Değişim programları, iki üç ortaklı programlar, çift dal, yandal ortak programları.


Girişimci Yetiştirme Odaklı Eğitim

• Dünya genelinde işsizlik çok kritik boyutlara ulaşmış durumda.(yaklaşık 3 milyar kişi çalışmak istiyor, ancak sadece 1.2 milyar kişi çalışabiliyor.

• Gelişmekte olan ülkelerde her yıl yeni istihdam olanaklarının yaratılması gerekiyor. Örneğin ülkemiz için her yıl 750 bin yeni iş fırsatının yaratılması gerekiyor. Bunun başarmanın tek yolu ise katma değeri yüksek tekno-girişimler yaratmaktır.

• Üniversiteler araştırma projelerinin yanında girişimciler de yetiştirmeyi hedeflenmelidir.


Bireyselleştirilmiş Eğitim

• Çiftdal, yandal, değişim, çift diploma ve çok sayıda seçmeli derslerden oluşan havuz programlardan öğrencini seçeceği temel alanı kişisel yetkinliği ve yeteneği ile bütünleştirip geliştirecek eğitimler tasarlanmalıdır.

• Gelecekte bu alternatif programların nitelik ve nicelikleri Z Kuşağının talepleri doğrultusunda daha da artacaktır.


Yapay Zeka ve Uzaktan Eğitim

• Geçmişte iyi öğretmenler iyi eğitim ile eş değerdi. Oysa günümüzde yapay zeka ile eğitim bazı alanlarda daha başarılı sonuçlar verebilmektedir.

• Open learning programları ile bir dersin eğitimi için 25 den farklı öğretme yöntemi eliştirilmiş, her öğrenci için en etkili yöntemin belirlenmesi yapay zeka ile ararlaştırılmaktadır.


Hibrid ve Yeni Ders Modelleri

• Çok kayıtlı açık on-line dersler giderek yaygınlaşıyor. Bir çok üniversite on-line ve off-line sistemlerin konuya ve derse göre farklı oranlarda harmanlandığı hibrid modelleri tercih etmeye başladı. Eğitim modelinde dersleri bilişsel yükün daha hafif olduğu kısmı dersten önce, off-line sistemle, daha ağır olan kısımları ise derse kaydırarak hocaların rolünü bir ders anlatıcısından çok bir moderatöre bir mentöre çevirmektedir.

• Yüksek kalitedeki video yayınları ve gelecekte eğitimde daha etkin kullanılması beklenen hologramlar, üniversitelerdeki eğitime yeni boyutlar katacaktır.

• Gelecekte, daha fazla on-line eğitim, daha fazla ters yüz eğitim, daha fazla hibrid ders ve daha fazla ortak ders göreceğiz.


Programların Bölünebilir ve Taşınabilir Olması

• Tipik bir lisans programında, aynı üniversiteden 240 krediden oluşur. Oysa gelecekte, öğrenci ilk yılı A üniversitesinde, ikinci yılın ilk dönemini B üniversitesinde, ikinci dönemini Avrupada C üniversitesindeki bir değişim programında tamamlayabilir. Üçüncü yılın ikinci döneminden itibaren Çin’deki D üniversitesinde, dördüncü yılını Kanada da ya da Dubai’deki kampuslarında okuyarak mezun olabilir. Beşinci yılın Newyork’da yüksek lisans yapabilir. (Beş üniversite 3 kıta ve 7 kampusta eğitimini tamamlayabilir)

• Üniversite ve programlar arasındaki geçişkenlik ve uyum gelecekteki en ideal eğitim modellerinin de oluşmasını ve gelişmekte olan ülkeler ile gelişmiş ülkelerdeki makasın daralmasını sağlayacaktır.


Diplomaların Yerine Sertifika ve Rozetlerin Önem Kazanması

• Kurumlar günümüzde ve gelecekte gözleri kapalı “üniversite mezunu” aramak yerine yetkinlik ve beceri bazlı işe alımlar yapacaklar.

• Rozet ve sertifika veren kurumların sayısının artacağı, eğitimin küçük paketlere bölünmesi gerekiyor.

• Örneğin Iphone uygulaması ya da Android uygulaması geliştirmek istiyen bir şirketin “bilgisayar mühendisi” araması onun sorununu çözemeyecektir

• Kendisini farklılaştıran üniversite öğrencisi dünyayı da farklılaştırır.


Zamanın Akışkanlaştığı Bir Eğitim Modeli

• Şu anda katı bir akademik takvim uygulanmaktadır. Eylülde başlayan eğitim 14 hafta olarak tasarlanır, her program 8 dönem sürer. Gelecekte dersleri kişi kendi zaman planına göre istediği zaman (dönem gün ve saat) alabilecek ve istediği zaman sınavına girebilecektir.

• Her kes kendi takvimi ile ister daha uzun bir zaman diminde ister 3 yada 2.5 yılda lisans diplomasını alabilecektir.


;